Direktlänk till inlägg 6 juni 2008

Sveriges Nationaldag.

Av m j - 6 juni 2008 20:28

6/6 2008. Sveriges Nationaldag. Är det inte lite skamligt att vi svenskar inte vet hur man firar sitt egets land nationaldag!?

Jag bor på en liten ort, här var det lite nationaldagsfirande med sång och musik i hembygdsstugan....!?? Ja, visst tänker ni, en liten ort sa hon ju, men herregud! Lite mer går väl att göra?

Jag har en bekant som kommer från Costa Rica. Hon har bott i Sverige i nio år. Tidningen var och intervjuade henne dagen innan nationaldagen och då sa hon såhär:

"Sverige borde lära sig att fira nationaldagen, vi ska vara stolta över sverige, och våga visa det". "Jag tycker det är skönt att nationaldagen har blivit en röd dag, då kanske vi lär oss att fira den". Jag hoppas att hon har rätt. För visst tusan måste vi svenskar kunna få vara stolta över vårat land!? Eller har jag fel? Norges nationaldag den 17:e maj, den firas med buller och bång i Norge, kanske har vi något att lära av vårat grannland!?


Idag har vi hunnit med IKEA, McDonalds och Citygross. Vi har dessutom badat och grillat med hela min superstora familj! Det var väl inte dåligt!

Lo sov bara 1½ timme idag. Maken tycker att vi ska dra ner på sovandet på dagen, så kanske han sover lite längre på morgonen..(det tror förövrigt inte jag på, men vad tusan, vi måste ju prova!)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av m j - 5 juli 2008 20:31

och fy hundan vad ont i magen jag fick! Ajaj bara.. Men men, det kanske berodde på den där lilla getingen som kom upp ur foliepaketet när jag öppnade det!? Lilla getingen kanske hade någon liten basilusk på sig som den överförde till min mat..vem vet...

Av m j - 3 juli 2008 19:26

K har fått sin bebis idag. Efter en låååång väntan från min sida, ringde ÄNTIGEN telefonen och K berättade då att en liten tösabit hade kommit till världen!! Herregud, jag är så glad, och jag har verkligen varit med K i tankarna hela dagen, hoppas at...

Av m j - 1 juli 2008 20:26

Herregud så arg han var ikväll Lu, när jag skulle lägga honom... Helt plötsligt har han fått för sig att det inte går att somna själv i sitt rum på kvällen.. Så till sist satte jag mig inne på hans LACK hylla och satt där alldeles tyst tills han hade...

Av m j - 28 juni 2008 19:41

det är ju som att bada naken i en fontän på ett stort torg.. HERREGUD! Inte en minut för sig själv, fast man känner sig mer eller mindre död....       Håller på att lägga Lu nu. Han är inne i en period, där han verkligen fått för sig att det absolut ...

Av m j - 21 juni 2008 19:27

perfekt! Vi hade jättekul och mysigt, om man bortser från lite störtskurar med regn då och då, men herregud, vad gör väl lite regn när man har gott sällskap?!! Vi grillade, åt jättegod maräng-jordgubbstårta. Alla som inte var gravida med bara ett par...

Ovido - Quiz & Flashcards