Alla inlägg den 5 juni 2008

Av m j - 5 juni 2008 22:17

379 bilder blev det visst.. Skulle ladda över bilderna från minneskortet, innan de blev för många, men huh! Det var tydligen ganska många redan.. Här lär jag väl få sitta halva natten och vänta på att dom ska komma över.. Har lovat mina svärföräldrar lite bilder på barnen, dom befinner sig just nu i det stora landet USA och hälsar på makens syster. Dom kanske saknar våra små huliganer lite grann..=)


Funderat över en sak ganska länge, en viktig fundering enligt mig.. Vem tusan vässar alla pennorna på IKEA? Ni vet, när man är på IKEA och handlar kan man ta såna där små pennor i blyerts och papper och måttband.. Pennorna är alltid välvässade och fina.. Vem tusan vässar dom så? Kan det vara en maskin, eller är det någon som har det som jobb?! Fy vilket tråkigt jobb... "Hm, undra vad jag ska göra på jobbet idag, jo jag ska vässa 8952 pennor, så stackarna på IKEA kan skriva ner vad dom handlat på en liten lapp"... Ja, vad vet jag, undrar bara om man trivs på jobbet, när man har jobb som pennvässare..=)

Vilka världsproblem jag löser va!?


Funderar på att köpa den nya ögonbrynscreamen som har kommit. Man ska tydligen kunna vaxa ögonbrynen.. Undra bara om det är svårt... Taskigt om man hamnar lite fel, o vips... där hade jag bara ett ögonbryn att vaxa i fortsättningen.. haha.. vore ju en syn iofs.. Om detta händer mig, ska jag banne mig måla det borttagna ögonbrynet i en skrikig färg. Rosa är fint.. haha.. vilken syn..


Nä, dags att säga natti natti..Får väl stiga upp vid si så där 05.30, eftersom Lo envisas med att det är morgon då.. Han lär väl inte bry sig om att det är Sveriges national dag, och att hela sverige skulle gilla att han sov till åtminstone kl 7..=)

det är bara 70 bilder kvar att ladda ner nu...

Av m j - 5 juni 2008 19:27

för mina barn. Lo sover sedan 15 minuter, Lu ligger fortfarande och lyssnar på Bamse.. Utanför hör jag hur min käre make klipper gräset. Får nästan lite ångest ibland, han gör mycket här hemma, framför allt ute. Medan det känns som om jag inte hinner något alls... Men och andra sidan har jag ju barnen jämt. Så det kanske väger upp sig!? I alla fall är han så duktig min make. Tänk om jag orkade vara som han.. Då skulle vi alltid ha det fint här..=) Love u darling!


Idag har jag köpt mig en liten kofta. Den var jättefin, så jag hoppas att jag blir nöjd, men det tror jag nog.

Köpte en ratt till Lo:s vagn också, och en lång lång vattenbana som man kan glida på magen på. Den sprutade vatten oxå. Tog med den hem till mor och far och placerade den mitt på deras gräsmatta, och alla kusinerna tog fart och började åka. Så det var nog ett godkänt betyg på den..=) Jag ska oxå prova en dag. När ingen ser tror jag. Eller åtminstone när jag försäkrat mig om att ingen har någon kamera i närheten..=) Skulle inte vara så kul att få med det på kort..haha.. här kommer flodhästen åkandes..haha..kanske vore kul ändå..


Nä, jag får väl faktiskt ta mig en runda neråt och städa av lite.. Det är torsdag idag, då är det säkert nåt på TV vid nio som jag brukar se.. Så det gäller väl att passa på innan dess.. Innan jag får ännu mer ångest..=)


Av m j - 5 juni 2008 09:52

ska till veterinären idag.. dom ska lyssna på hennes lungor och hennes hjärta för att se om hon skulle klara av att bli sövd. Måste sterilisera henne.. Hon vill inte vara inne längre. Hon vill ju vara som de andra, de stora katterna o idolen vovven. Dom får ju gå ut, varför får inte jag det då!? Till saken hör att lilla kissemissen är utvecklingsstörd. Inget skämt, det är sant! Hon har vattenskalle, och till följd av detta, även epelepsi. Har inte haft så många anfall, men man vet ju inget om hur mogondagen kommer se ut.. stackars lilla katt. Men hon är väldigt omtyckt i alla fall. Speciellt av Lo som brukar lägga sig på katten och gosa. Hon gillar det supermycket!


Igår kom skattepengarna. 8000:- rätt in på kontot. Tack för det skattemyndigheten! Herregud, vad trevligt det är. Tyvärr lär det väl bli så att pengarna får gå till räkningar, men jag tänkte att en runda till ett köpcentrum nog ska hinnas med innan pengarna är slut..=)

Hade tänkt och boka en resa, men tyvärr var det inte läge för det just nu. Kära maken har tokmycket att göra på jobbet, så han har helt sonika inte tid att fara någonstans, synd. Hade ju varit skönt annars.


Har pratat med en vän i telefonen. Vi har inte pratat på lääääänge nu, och det var så roligt att höra hennes röst. Mitt under samtalet slog det mig plötsligt. GUD vad jag saknar henne! Tänk om vi bara bodde LITE lite lite närmare, typ grannar, då kunde man ju komma och våldgästa ibland i alla fall.. Men nu är det ju en bit att åka..=( För att chansa på att hon är hemma i alla fall..


Nu ska jag minsann gå och vila mig ett tag, har inte sovit speciellt mycket inatt, ALLA i hela familjen har verkligen hållt mig vaken inatt.. Men det är kanske det som är tjusningen med att ha en familj...=)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards