Direktlänk till inlägg 8 juni 2008

grillning vid sjöstugan!

Av m j - 8 juni 2008 22:20

Ikväll var vi vid farfars sjöstuga. Eller det var farfars när han levde, nu tillhör den pappa, med familj får man väl säga. Vi grillade och morfar metade med barnen. Vi hade verkligen en kanonmysig kväll! När vi höll på att packa ihop så bankade det till från sjöstugan, så jag gick och tittade vad det var som kunde ramlat därinne. Då sa mamma att det var farfar B som kastade kottar på oss..=)

Efter en liten stund slog det oss att farfar B skulle fyllt år idag. Var det kanske så att han ville meddela oss detta, "fy fabian vad ni är tarvliga som inte kommer ihåg att jag fyller år idag"...

Lite konstigt att vi valde och åka till sjöstugan just idag.. Av alla dagar, just på farfar B:s födelsedag..

Jag saknar verkligen farfar. Tänk om han hade kunnat vara med oss idag, grillat, tittat på havet, och bara suttit där.. Tänk om...tänk om om inte hade funnits..


Stackars Lo har blivit SÅ dålig i magen. Han är alldeles röd innanför blöjan.. Försöker ha honom nakenfis så mycket det bara går, men det är inte lätt när han är så dålig i magen.. Får nog ringa BVC om det fortsätter imorgon..


Imorgon åker maken. Ska iväg på jobb. Han har inte sovit borta sedan barnen föddes.. Hua, känns lite läskigt. Jag kommer verkligen sakna honom jättemycket!! Ska våldgästa mamma och pappa och sova där med barnen tänkte jag.. Då kanske dom tar Loke när han vaknar..=)

Är lite orolig för maken, han har haft sån otur på sistone, skurit sig och hållt på att trilla ner från höga höga höjder. Nu ska han arbeta ensam, 32 meter upp i luften. Var rädd om dig älskling, vi är många som älskar dig härhemma!!

 
 
Ingen bild

Ca-o

9 juni 2008 21:54

Tjena min lilla kompis!
Vad är det som hänt med Lo´s mage...? Stackarn. Hoppas han slipper få det som storebror. Hur går det för Lu?

Raketen fick M i födelsedagspresent förra året, köpt på Maxi för 249:-, inte sett om dom har några i år, men kolla! Den är som sagt var väldigt rolig :D

1.ooo.ooo.ooo.ooo kramar till min vän! (undrar hur många det blev egentligen...? Säger man ettusen miljoner...?)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av m j - 5 juli 2008 20:31

och fy hundan vad ont i magen jag fick! Ajaj bara.. Men men, det kanske berodde på den där lilla getingen som kom upp ur foliepaketet när jag öppnade det!? Lilla getingen kanske hade någon liten basilusk på sig som den överförde till min mat..vem vet...

Av m j - 3 juli 2008 19:26

K har fått sin bebis idag. Efter en låååång väntan från min sida, ringde ÄNTIGEN telefonen och K berättade då att en liten tösabit hade kommit till världen!! Herregud, jag är så glad, och jag har verkligen varit med K i tankarna hela dagen, hoppas at...

Av m j - 1 juli 2008 20:26

Herregud så arg han var ikväll Lu, när jag skulle lägga honom... Helt plötsligt har han fått för sig att det inte går att somna själv i sitt rum på kvällen.. Så till sist satte jag mig inne på hans LACK hylla och satt där alldeles tyst tills han hade...

Av m j - 28 juni 2008 19:41

det är ju som att bada naken i en fontän på ett stort torg.. HERREGUD! Inte en minut för sig själv, fast man känner sig mer eller mindre död....       Håller på att lägga Lu nu. Han är inne i en period, där han verkligen fått för sig att det absolut ...

Av m j - 21 juni 2008 19:27

perfekt! Vi hade jättekul och mysigt, om man bortser från lite störtskurar med regn då och då, men herregud, vad gör väl lite regn när man har gott sällskap?!! Vi grillade, åt jättegod maräng-jordgubbstårta. Alla som inte var gravida med bara ett par...

Ovido - Quiz & Flashcards