Direktlänk till inlägg 3 juli 2008

HON ÄR ÄNTLIGEN HÄR!!!

Av m j - 3 juli 2008 19:26

K har fått sin bebis idag. Efter en låååång väntan från min sida, ringde ÄNTIGEN telefonen och K berättade då att en liten tösabit hade kommit till världen!! Herregud, jag är så glad, och jag har verkligen varit med K i tankarna hela dagen, hoppas att hon har känt det, och haft lite nytta i alla fall! =)

Hoppas på att få se den lilla godingen imorgon, eller i alla fall i helgen, snufsa och pussa lite på henne.. Finns det något härligare än en alldeles nykläckt liten bebis? Åååååhh....får nog fasen bearbeta maken på en liten till! ;)

STORT GRATTIS K och C, och VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN LILLA VACKRA SÖTA MÄNNISKA!!!


Svårt att skriva något som överträffar det här, men det hände nåt så roligt idag. Vi var uppe hos mor och far, och Lu och kusin E  lekte. Kusin E hjälpte Lu med att få lite vatten i ett glas, och ett till sig själv, eftersom dom var törstiga. Lu säger då till E : Nä, jag gillar inte detta vattnet, jag gillar bara toa-vatten. Tog sitt glas, gick in på badrummet och fyllde på vatten där istället..haha.. Han är för skön. =)  Tänk vilka ideér dom kan få för sig barnen..=)


Imorgon tänkte vi ringa till en kompis till Lu och fråga om han vill leka lite. Vi får väl se om Lu vill det imorgon. Tänkte även försöka ta en sväng till stranden med mina små gullungar. Blir en spännande utmaning och se om man kan få med sig bägge hem sen..=) Ska nog lyckas..;)


Maken ska jobba hela denna helgen oxå. Funderar över när jag hade någon som helst egentid. Kan inte ens komma ihåg det... Det var väl kanske igår, när jag var ute i växthuset och grejade medan Maken la Lo!? Eller förra veckan när jag hängde tvätten när Lu var på dagis och Lo sov!?

Men jag tycker verkligen att det är jätteroligt att han har mycket att göra, och det unnar jag honom, min älskade make! (även om jag saknar lite egentid...) Saknar ju "vår" tid oxå. Den som alla andra har. Den har vi aldrig. Känner mig som världens tråkigaste. Här sitter jag, vi har varit gifta i 63 år i år och varför ska vi då prata med varandra? Vi känner ju ändå varandra så väl..

Det är mycket mitt fel, jag är slutkörd efter att försöka räcka till åt bägge barnen, och alltid försöka övervinna mitt dåliga sannvete gentemot någon av dem för att jag inte har hunnit med att göra något med någon av dem..Sen måste jag ju tvätta, hänga tvätten, plocka ner, vika, lägga in i garderoben (vilket iofs aldrig blir gjort, men ändå!), diska, dammsuga, moppa golvet, laga mat. Ge alla djuren mat....

HERREGUD I HIMLEN!! Listan skulle kunna bli HUR lång som helst. Inte undra på att jag är lite trött, trots allt.

Skulle behöva en liten uppmuntran då och då. Inget stort, bara ett ord, eller en liten puss i nacken..."Älskling, vad fin du är idag." eller, "Vad bra att du har hunnit ringa försäkringskassan och samtidigt haft Lo skrikande på armen, en penna i andra, och Lu skitarg för att filmen är slut. Du är så duktig som klarar det. Det skulle jag aldrig klarat"....

Det hade faktiskt räckt som uppmuntrande ord ibland...

Men hur eller hur, min älskade make är mitt allt, jag älskar dig SÅ mycket. Även om jag är arg. =)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av m j - 5 juli 2008 20:31

och fy hundan vad ont i magen jag fick! Ajaj bara.. Men men, det kanske berodde på den där lilla getingen som kom upp ur foliepaketet när jag öppnade det!? Lilla getingen kanske hade någon liten basilusk på sig som den överförde till min mat..vem vet...

Av m j - 1 juli 2008 20:26

Herregud så arg han var ikväll Lu, när jag skulle lägga honom... Helt plötsligt har han fått för sig att det inte går att somna själv i sitt rum på kvällen.. Så till sist satte jag mig inne på hans LACK hylla och satt där alldeles tyst tills han hade...

Av m j - 28 juni 2008 19:41

det är ju som att bada naken i en fontän på ett stort torg.. HERREGUD! Inte en minut för sig själv, fast man känner sig mer eller mindre död....       Håller på att lägga Lu nu. Han är inne i en period, där han verkligen fått för sig att det absolut ...

Av m j - 21 juni 2008 19:27

perfekt! Vi hade jättekul och mysigt, om man bortser från lite störtskurar med regn då och då, men herregud, vad gör väl lite regn när man har gott sällskap?!! Vi grillade, åt jättegod maräng-jordgubbstårta. Alla som inte var gravida med bara ett par...

Av m j - 20 juni 2008 08:34

Godmorgon. Eller snarare God Förmiddag. Lo vaknade vid 6 idag, så det är definitivt godkänt! =) Vilken midsommarafton! =) Lo och jag gick ner, moppade golven och klädde på oss. Tog sedan vagnen och gick till bageriet och köpte lite frukostfrallor. N...

Ovido - Quiz & Flashcards