Direktlänk till inlägg 7 juni 2008

05.26 piiiiiiip

Av m j - 7 juni 2008 20:36

Vaknar jag av Lo. Han står upp i sin säng och ropar, mamma...mamma....mamma.. ÅH! tänker jag, om jag ignorerar honom, kanske han lägger dig ner och somnar om igen! Men NÄ, det gjorde han minsann inte, så jag vet inte om makens teori fungerade...

Men i alla fall ränkte jag att jag måste ju ge det en dags försök till. Så idag har Lo återigen sovit endast 1½ timme.. Ska skriva imån om det gick något bättre.

Imorgon ska jag jobba en liten stund. Det är en massa rea nu, så jag måste sätta mig ner och skriva in alla priserna i katalogen. Det blir lite jobb, men med ett glas cola light, och kanske lite chips till ska det nog gå bra.


Har varit på köpcentrumet idag. Hade köpt mig ett par vita byxor, men kom på att jag inte borde ha vita byxor. 3 katter, 1 hund och 2 småbarn..känns inte som om man ska ha vita byxor då..=) Så jag lämnade tillbaka dem. Reklamerade mina nya svarta byxor (som var döskitiga, men vaddå da!?) det var ett hål under knät i dem, så det kändes inte så käckt. Det var inga problem och jag fick mig ett par nya.

Sist men inte minst gick jag till affären där jag köpte ett par sverigetröjor till barnen häromdagen.

När jag satte på Lu hans tröja, vägrade han att ta av sig den, men efter ett par timmar upptäckte han det fasansfulla. Hans tröja var inte likadan som Lo:s. (viktigt viktigt!) "mamma, varför har inte jag oxå ett märke på min tröja?". (det var en sverigesköld på bröstet på Lo:s tröja, men inte på Lu:s.)

Så jag tvättade den. Gick tillbaka till affären, och det var inga problem. Hon sa bara att det måste blivit något fel i tillverkningen. Skönt. Så nu har dom likadana, med likadana märken på bröstet. Ännu skönare.


Idag har jag, Lu, Lo, morfar, syster och E varit och tittat på kossorna. Vi gick hela vägen (låååångt för två små killar..) När vi kom fram låg kossorna och vilade sig i gräset, till E och Lu:s stora besvikelse. Dom hade ju räknat med att få klappa en. Så det blev lite vattenpaus och sedan bar det av hem till mormor och morfar för att ta ett dopp i poolen igen. 29 grader. Det var nog härligt för killarna efter den långa promenade..=)


Nähä, priserna lär väl inte skriva in sig själva, får väl sätta fart nu. Ska ju lägga mig i tid. Maken ska upp tidigt och jobba imorgon..

På måndag åker min make iväg. =( Ska jobba. =( Kommer troligtvis hem på onsdag igen, för att sova hemma en natt. =) För att sedan åka ett par nätter igen..=( Ensamt ensamt. Men nångång, kommer vi vara tillsammans utan måsten. Det är jag övertygad om. =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av m j - 5 juli 2008 20:31

och fy hundan vad ont i magen jag fick! Ajaj bara.. Men men, det kanske berodde på den där lilla getingen som kom upp ur foliepaketet när jag öppnade det!? Lilla getingen kanske hade någon liten basilusk på sig som den överförde till min mat..vem vet...

Av m j - 3 juli 2008 19:26

K har fått sin bebis idag. Efter en låååång väntan från min sida, ringde ÄNTIGEN telefonen och K berättade då att en liten tösabit hade kommit till världen!! Herregud, jag är så glad, och jag har verkligen varit med K i tankarna hela dagen, hoppas at...

Av m j - 1 juli 2008 20:26

Herregud så arg han var ikväll Lu, när jag skulle lägga honom... Helt plötsligt har han fått för sig att det inte går att somna själv i sitt rum på kvällen.. Så till sist satte jag mig inne på hans LACK hylla och satt där alldeles tyst tills han hade...

Av m j - 28 juni 2008 19:41

det är ju som att bada naken i en fontän på ett stort torg.. HERREGUD! Inte en minut för sig själv, fast man känner sig mer eller mindre död....       Håller på att lägga Lu nu. Han är inne i en period, där han verkligen fått för sig att det absolut ...

Av m j - 21 juni 2008 19:27

perfekt! Vi hade jättekul och mysigt, om man bortser från lite störtskurar med regn då och då, men herregud, vad gör väl lite regn när man har gott sällskap?!! Vi grillade, åt jättegod maräng-jordgubbstårta. Alla som inte var gravida med bara ett par...

Ovido - Quiz & Flashcards