Direktlänk till inlägg 10 juni 2008

Tror inte att det är sant!

Av m j - 10 juni 2008 10:15

Idag sov Lo ända till 6.40... Han var vaken en gång vid 05.20 och fick välling. Sen somnade han om, och sov så gott ända fram till tjugo i sju! Herregud vad härligt det var.

Lu har sovit hos mormor och morfar inatt, och vid 7.10 hade morfar hört en duns. På golvet satt en yrvaken Lu som hade trillat ur..=) Dom fick sig ett gott skratt.


Igår hände något riktigt läskigt. Lu hittade några chips i en skål som var kvar. Han började att knapra, eftersom jag sa det var okej. (herregud, inte kan jag neka honom det, när maken glömt att ställa undan dom..) Var i köket och höll på att diska och hörde att Lu började hosta. Först en gång, sen en gång till. Tänkte att det är nog bäst jag går och tittar. Då möts jag av Lu i hallen, precis knallröd i ansiktet, och får ingen luft! Så jag tog honom, ställde honom framåt och slog i ryggen, hårt. Efter ett par dunkningar, kräktes han, drog ett andetag och blev röd/blå i ansiktet. Kände paniken växa i mig, så jag försökte så gott jag kunde göra hemlisch manövern, och dunkade till i ryggen ett par gånger till. Då kräktes han igen, och då lossnade chips biten. Tack och lov! Herregud, tror aldrig jag varit så rädd i hela mitt liv!! Vad skönt att det gick så bra!!!

När Lu sedan pratade med moster i telefon berättade han att han hade ett chips i munnen, och glömde att tugga det innan han svalde..haha.. tokiga unge!


Lo är fortfarande dålig i magen. Usch, stackaren. Men vad ska man göra? Finns väl inte så mycket förutom att tänka på att ge honom "stoppande" mat..


Ska på kalas till L idag. Ska bli så mysigt. Hon har precis fyllt två. L är mitt gudbarn, och jag är en väldigt stolt gudmor! Hon ska få en gräsklippare som sprutar bubblor av oss, hoppas hon gillar den!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av m j - 5 juli 2008 20:31

och fy hundan vad ont i magen jag fick! Ajaj bara.. Men men, det kanske berodde på den där lilla getingen som kom upp ur foliepaketet när jag öppnade det!? Lilla getingen kanske hade någon liten basilusk på sig som den överförde till min mat..vem vet...

Av m j - 3 juli 2008 19:26

K har fått sin bebis idag. Efter en låååång väntan från min sida, ringde ÄNTIGEN telefonen och K berättade då att en liten tösabit hade kommit till världen!! Herregud, jag är så glad, och jag har verkligen varit med K i tankarna hela dagen, hoppas at...

Av m j - 1 juli 2008 20:26

Herregud så arg han var ikväll Lu, när jag skulle lägga honom... Helt plötsligt har han fått för sig att det inte går att somna själv i sitt rum på kvällen.. Så till sist satte jag mig inne på hans LACK hylla och satt där alldeles tyst tills han hade...

Av m j - 28 juni 2008 19:41

det är ju som att bada naken i en fontän på ett stort torg.. HERREGUD! Inte en minut för sig själv, fast man känner sig mer eller mindre död....       Håller på att lägga Lu nu. Han är inne i en period, där han verkligen fått för sig att det absolut ...

Av m j - 21 juni 2008 19:27

perfekt! Vi hade jättekul och mysigt, om man bortser från lite störtskurar med regn då och då, men herregud, vad gör väl lite regn när man har gott sällskap?!! Vi grillade, åt jättegod maräng-jordgubbstårta. Alla som inte var gravida med bara ett par...

Ovido - Quiz & Flashcards