Direktlänk till inlägg 5 juni 2008

lilla kissen..

Av m j - 5 juni 2008 09:52

ska till veterinären idag.. dom ska lyssna på hennes lungor och hennes hjärta för att se om hon skulle klara av att bli sövd. Måste sterilisera henne.. Hon vill inte vara inne längre. Hon vill ju vara som de andra, de stora katterna o idolen vovven. Dom får ju gå ut, varför får inte jag det då!? Till saken hör att lilla kissemissen är utvecklingsstörd. Inget skämt, det är sant! Hon har vattenskalle, och till följd av detta, även epelepsi. Har inte haft så många anfall, men man vet ju inget om hur mogondagen kommer se ut.. stackars lilla katt. Men hon är väldigt omtyckt i alla fall. Speciellt av Lo som brukar lägga sig på katten och gosa. Hon gillar det supermycket!


Igår kom skattepengarna. 8000:- rätt in på kontot. Tack för det skattemyndigheten! Herregud, vad trevligt det är. Tyvärr lär det väl bli så att pengarna får gå till räkningar, men jag tänkte att en runda till ett köpcentrum nog ska hinnas med innan pengarna är slut..=)

Hade tänkt och boka en resa, men tyvärr var det inte läge för det just nu. Kära maken har tokmycket att göra på jobbet, så han har helt sonika inte tid att fara någonstans, synd. Hade ju varit skönt annars.


Har pratat med en vän i telefonen. Vi har inte pratat på lääääänge nu, och det var så roligt att höra hennes röst. Mitt under samtalet slog det mig plötsligt. GUD vad jag saknar henne! Tänk om vi bara bodde LITE lite lite närmare, typ grannar, då kunde man ju komma och våldgästa ibland i alla fall.. Men nu är det ju en bit att åka..=( För att chansa på att hon är hemma i alla fall..


Nu ska jag minsann gå och vila mig ett tag, har inte sovit speciellt mycket inatt, ALLA i hela familjen har verkligen hållt mig vaken inatt.. Men det är kanske det som är tjusningen med att ha en familj...=)

 
 
Ingen bild

C

5 juni 2008 22:24

HEJ!
Ja men jag tyckte ju också att det var så kul att prata med dig! Saknar dig med, verkligen synd att vi inte får ihop dejter oftare och tillsammans med M. Men ringas kan vi ju göra oftare.

Funderade på hur stor Lo blivit. Och Lu med! Tänk vad åren går... Snart är vi pensionärer och då kanske vi kan ses??? HAHA!

Massa miljoner kramar!
Tänk på den första gången vi sågs du och jag, på en parkbänk i stan på Valborg :) Kommer du ihåg???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av m j - 5 juli 2008 20:31

och fy hundan vad ont i magen jag fick! Ajaj bara.. Men men, det kanske berodde på den där lilla getingen som kom upp ur foliepaketet när jag öppnade det!? Lilla getingen kanske hade någon liten basilusk på sig som den överförde till min mat..vem vet...

Av m j - 3 juli 2008 19:26

K har fått sin bebis idag. Efter en låååång väntan från min sida, ringde ÄNTIGEN telefonen och K berättade då att en liten tösabit hade kommit till världen!! Herregud, jag är så glad, och jag har verkligen varit med K i tankarna hela dagen, hoppas at...

Av m j - 1 juli 2008 20:26

Herregud så arg han var ikväll Lu, när jag skulle lägga honom... Helt plötsligt har han fått för sig att det inte går att somna själv i sitt rum på kvällen.. Så till sist satte jag mig inne på hans LACK hylla och satt där alldeles tyst tills han hade...

Av m j - 28 juni 2008 19:41

det är ju som att bada naken i en fontän på ett stort torg.. HERREGUD! Inte en minut för sig själv, fast man känner sig mer eller mindre död....       Håller på att lägga Lu nu. Han är inne i en period, där han verkligen fått för sig att det absolut ...

Av m j - 21 juni 2008 19:27

perfekt! Vi hade jättekul och mysigt, om man bortser från lite störtskurar med regn då och då, men herregud, vad gör väl lite regn när man har gott sällskap?!! Vi grillade, åt jättegod maräng-jordgubbstårta. Alla som inte var gravida med bara ett par...

Ovido - Quiz & Flashcards